Florence: a city with an immense heart

by Melinda Gallo


When I came to Florence the first time, I was stunned. I wondered how a relatively small city could be so rich in art, history, and architecture. I was born in California and lived in Paris and London for many years, but I had never seen a city like Florence. Three days after my arrival in Florence, I no longer wanted to leave. Initially, I didn't understand how a city I knew for such a short time could settle into my heart. It took me a few years to understand that Florence had something few other cities have: an immense heart.

It's now been fourteen years that I've been living in Florence. For the first two years, I saw Florence's beauty as something that was rather static. I took a break in the US for five years and when I returned to Florence, I promised myself to never take my beloved city's beauty and abundance for granted. Living in a city like Florence, it's easy to see her beauty without appreciating it. We get used to her charm a bit like a diamond we wear on our hand: we don't truly appreciate its splendor each time we see it. It's easy to walk past the Duomo without really seeing it. We always have things to do and places to go. But the beauty of a city like Florence becomes even more significant when we appreciate it with our hearts.

Twelve years ago, I started a blog in which I write about my life in Florence. My blog has helped me to stay open to Florence. Initially I took photos to accompany each blog post and a few years later I bought an SLR to take higher quality photos. With my new camera, I started to see more facets of Florence's charm. Through the lens, I could see my city in a different way and, eventually, appreciate her more.

I no longer use my SLR because I'm able to take a photo more spontaneously with my iPhone. The arrival of Instagram also changed my life for the better. The greatest pleasure for me is to be able to share a photo on Instagram almost instantaneously. Appreciating a view while I'm walking around my beloved city, take a photo of it, and share it almost immediately fills me with great joy. My pleasure isn't only in taking the photo, but also in sharing it. Each picture that I take is not just a panorama that my eyes liked, but rather a moment in which I felt an emotion from Florence.

Florence's beauty is only the beginning of the love this splendid city gives. Her beauty enters your eyes and arrives directly into your heart. I love Florence not only because she is beautiful, but because her beauty transmits love to all those who open their hearts to her.

Original article I wrote in Italian, "Firenze: città con un cuore immenso" was published on Chianti Poesia.

FIRENZE: Città CON UN CUORE IMMENSO

da Melinda Gallo


Quando sono venuta a Firenze la prima volta, sono rimasta stupefatta. Mi sono chiesta com’era possibile che una città relativamente piccola potesse essere così ricca di arte, storia e architettura. Sono nata in California e ho vissuto tanti anni a Parigi e a Londra, ma non avevo mai visto una città come Firenze. Dopo tre giorni dal mio arrivo a Firenze, non volevo più andare via. All’inizio, non capivo perché questa città appena conosciuta mi fosse rimasta nel cuore. Mi ci è voluto qualche anno per capire che Firenze ha qualcosa di speciale che poche altre città hanno: un cuore immenso.

È da quattordici anni ormai che sto a Firenze. I primi due anni vedevo la bellezza di Firenze come una cosa piuttosto statica. Ho fatto una pausa di cinque anni negli Stati Uniti e quando sono ritornata a Firenze, mi sono promessa di non prendere mai per scontato la sua bellezza e ricchezza. Vivendo in una città come Firenze, è facile vedere la sua bellezza senza apprezzarla. Ci si abitua al suo fascino un po’ come un diamante che si porta sulla mano: non si apprezza veramente il suo splendore ogni volta che lo si guarda. È veramente troppo facile passare davanti al Duomo senza vederlo davvero. Si ha sempre da fare e posti dove andare. Ma la bellezza di una città come Firenze diventa più importante quando la si apprezza col cuore.

Dodici anni fa ho cominciato un blog in cui scrivo della mia vita a Firenze. Il mio blog mi ha aiutato a rimanere aperta a Firenze. All’inizio, facevo delle foto per accompagnare ogni articolo e dopo qualche anno mi sono comprata una reflex per poter fare delle foto migliori. Con questa macchina fotografica, ho cominciato a vedere più sfaccettature nel fascino di Firenze. Attraverso di un obbiettivo, ho potuto vedere la mia città in un altro modo e, alla fine, di apprezzarla di più.

Ora non uso più la mia reflex perché con il mio iPhone posso scattare una foto a qualsiasi momento. L’arrivo di Instagram mi ha cambiato in meglio la vita. Il più grande piacere per me è la possibilità di condividere le mie foto quasi istantaneamente su Instagram. Apprezzare una veduta mentre sono a giro per la mia città amatissima, scattarne una foto e condividerla quasi subito mi riempie di gioia. Il mio piacere non è soltanto nel fare la foto ma anche nel condividerla. Ogni foto che scatto non è solo una veduta ch’è piaciuta ai miei occhi ma è un momento in cui ho sentito un’emozione da Firenze.

La bellezza di Firenze è solo l’inizio dell’amore che dà questa splendida città. Il suo fascino entra negli occhi e arriva direttamente al cuore. Amo Firenze non solo perch’è bella ma perché la sua bellezza trasmette amore a tutti che si aprono il cuore a lei.